KrK

16 september 2018 - Krk, Kroatië

We hebben een aardig plekje met veel privatie op de camping. Omdat we niet geboekt hadden en het nog aardig druk was kregen we een plaats toegewezen. Maar geen nood we zijn tevreden ook al doet de tv het niet op deze plaats. Het is een mooie luxe camping vlak aan de kust.

Zaterdag zijn we naar het stadje KrK gefietst, ook dit was weer een hele onderneming. Steile hellingen waar je niet tegenop gefietst komt. John heeft heel wat keren mijn zware fiets omhoog geduwd. Het stadje is aardig om te zien met een mooi kasteel wat we bezichtigd hebben. Hierna weer terug naar de camping met weer die heuvelachtige weg. Uitgeput kwamen we op de camping aan. Wat is een douche dan heerlijk!

Voor zondag hadden we een boottocht geregeld, om half 12 werden we opgehaald met een taxi naar Punta gebracht. Daar lag de boot al klaar vol met Engelse senioren. Onze eerste stop was op het eiland Kosljun. Waar we een museum en het kerkje van de fransisvanen hebben bezocht. We hadden geen zin om met de rest mee te lopen en hebben alles in omgekeerde volgorde bekeken. Daarna voer de boor weer terug richting Punat om de ouderen af te zetten en hadden wij even tijd om over de boulevard te wandelen. In de namiddag kwam het meer sportieve gedeelte aan bod. We voeren langs de Cres en Plavnik eilanden en zagen dolfijnen zwemmen. Super gaaf maar het viel niet mee om foto’s te maken want voor je kon knippen waren ze al weer onder water en iedereen stond te dringen om ze te zien. Ook hebben we de Blue Cave aangedaan waar je in kon zwemmen. John was zo stoer om in het water te springen en erin te gaan. Daarna voeren we langs golden bay waar je ook weer kon zwemmen. Rond half 7 gingen we van de boot en stapten we weer in de taxi terug naar de camping, een vermoeiende maar mooi dag.

morgen pakken we de boel weer in en gaan langzaam richting Nederland.

1. Esther:
    17 september 2018
    Jullie hebben in ieder geval veel mooie dingen gezien! En inderdaad stoer van John om het water in te gaan ,,,volgens mij had ik dat niet gedurft😳...en dan ook nog die zware fietstochten en wandelingen. Jullie komen super atletisch terug💪🚵‍♂️🏊‍♂️
  2. Ingrid:
    18 september 2018
    Wat een mooie belevenissen! En idd je moet wel gespierde benen hebben zo te horen....maar goed dan krijg je ook wat ( te zien). Goede reis terug