Van Odense via Tarup naar Mon.

9 september 2019 - Borre, Denemarken

Zaterdag:  59 km gereden naar de volgende camping. Dit werd een strandcamping met een prachtig zeezicht en zicht op de Beltbrug naar Kopenhagen. Onderweg bezochten we nog een van de mooiste en best bewaarde Renaissance kastelen van Europa.  Slot Egeskov, met zijn prachtige tuinen en musea was het bezoeken meer dan waard. We hadden dan ook prachtig weer . Het was echt een dag met een gouden randje. We zijn daar gebleven tot sluitingstijd

Zondag: we hebben besloten om niet naar Kopenhagen te rijden maar meteen naar de krijtrotsen in in Mon .  Als we nog naar Kopenhagen zouden gaan moeten we ons teveel haasten en dat is ook niet fijn. Daar maken we wel een keertje een extra weekendje of midweek van. Via de Belt brug die 7 km lang is en  €50,- aan tol kost zijn we via een alternatieve route naar Mon gereden. Daar kwamen we rond half drie aan en na ons geïnstalleerd te hebben zijn we lekker van de zon gaan genieten want die scheen volop. We staan op een mooie natuurcamping waar je zelf je plaats mag kiezen. Superfijn.

Maandag: Toen we vanmorgen wakker werden was het weer totaal omgeslagen, het regende pijpenstelen. Rond tien uur besloten we toch maar met regenjassen aan en paraplu naar de kliffen te wandelen. ondertussen was het wat minder gaan regenen en via een omweg wat bij ons de gewoonte is kwamen we bij de kliffen aan. Toen moesten we nog 500 trappen op en af om op het strand te komen; maar het lukte ons. Het was zeker de moeite om naar beneden te gaan, het zicht op de krijtrotsen was prachtig. Op de terugweg begon het weer te regenen en dat heeft het de rest van de middag gedaan. We hebben ons lekker in de camper geïnstalleerd met een boek, lekker uitrusten na een wandeling van vier uur mag wel toch?

Morgen pakken we de hele handel weer op en gaan richting ferry om over te steken naar Duitsland. Dus weer richting Nederland.

1. Jan Jeucken:
    9 september 2019
    Nell & John,
    het weer in Denemarken is net zo onbetrouwbaar als hier. Helaas dat het zoveel heeft geregend waardoor vele activiteiten niet aan de verwachting voldoen.
    Wel een geluk dat Donald Trump zijn voorgenomen bezoek aan Denemarken heeft gecancelled, zodat jullie daarvan geen hinder hebben gehad.

Hopelijk kunnen jullie straks desondanks met mooie herinneringen terug blikken op jullie vakantie in Denemarken.

Nog prettige dagen gewenst en een veilige thuisreis.

Grt., Jan