Regen...regen...regen...en Schloss Neuschwanstein.

2 september 2020 - Nunspeet, Nederland

Zondag 30 augustus:

Ondanks dat het nog steeds regent hebben we toch maar besloten om op te breken en richting Schloss Neuschwanstein te gaan.

Van daaruit willen we verder richting Nederland gaan. Als we aankomen op de parkeerplaats van het Slot regent het nog steeds Na ons in onze regenjassen gehesen te hebben en gewapend met paraplu's  gaan we op stap. Gelukkig gaat er een koetsje met paarden die ons omhoog brengt. We wandelen boven rond het Schloss en klimmen dan omhoog richting de hangbrug.  Het is overal super vochtig en de mist hang om ons heen. Op de brug zijn we weer verplicht om een mondkapje te dragen en moeten we wachten tot we de brug op mogen.  Naderhand lopen we weer naar beneden en laten ons het laatste stuk met de koets vervoeren. Nat ,moe, koud en hongerig duiken we een restaurant in waar we o.a. lekker warme soep  eten.

We besluiten om nog een flink stuk richting Nederland te rijden, via de Romantische Strasse komen we in Wemding terecht waar we op een camperplaats die we toevallig zien blijven overnachten. En nog steeds regent het!

Maandag 31 augustus:

Vandaag rijden we bijna 600 km richting Nederland met weer veel regen onderweg. We komen aan op camping Oda Hoeve in Kessel.

Een mooie ruime camping met prachtig weer hier. Fijn om weer in Nederland te zijn.

We gaan op tijd slapen want na 600 km rijden zijn we echt wel moe.

Dinsdag 1 september:

Heerlijk wakker geworden vanmorgen, het zonnetje schijnt volop daar zijn we wel aan toe na al die regen.

Nadat we rustig opgestart zijn vertrekken we richting Dreumel om de camper te laten repareren. De luifel, keukenkraan en ramen werken niet goed en moeten gemaakt worden. We lunchen bij Stam in de camper en wachten in het zonnetje tot hij gerepareerd is en vertrekken dan richting Nunspeet. We verblijven op Camping De Witte Wieven. Nadat we ons geïnstalleerd hebben gaan we op de fiets boodschappen doen en besluiten om in het centrum meteen uit eten te gaan.  We vinden wonderwel vrij snel de weg naar de camping terug en genieten van een rustig avondje.

Woensdag 2 september:

We hebben een zonnige dag voor de boeg, mooi weer om te gaan fietsen. We starten rustig op en gaan rond een uur weg richting knooppunt 40. Het wordt vandaag een rondje van 50 km door de Veluwe. We willen dit jaar de heide weleens zien bloeien. De tocht door de Veluwe is prachtig en de bossen geuren heerlijk. Rond 6 uur zijn we weer terug op de camping en steken de barbecue aan. Het was een mooie dag met veel zon. Morgen wordt weer regen voorspeld...we wachten af!