Start van de vakantie

23 april 2024 - Lübeck, Duitsland

Zaterdag 20 april

We hebben rond 14.00 uur de camper opgehaald en ingepakt, het lijkt wel of het elk jaar zwaarder wordt om alles in te laden. Na al die jaren nemen we waarschijnlijk nog steeds teveel mee. Moe maar tevreden gaan we op tijd naar bed om morgen de dag goed te kunnen starten.

Zondag 21 april

Rond 10 uur sluiten we alles af en vertrekken richting Venray om eerst nog even de kinderen en kleinkinderen gedag te zeggen en een lekker stuk vlaai te eten op Nienkes verjaardag. Rond half 1 rijden we via Venlo richting Duitsland. Onderweg zien we zon maar ook regen en op plaatsen ligt er zelfs sneeuw. We rijden tot een uur of vijf richting Praag. In Han Münden vinden we een camping met Nederlandse eigenaren. We zijn bijna de enige die op de camping staan. In hun stübe hebben we wat gegeten en een Hollandse snaps gedronken. Moe maar voldaan vertrokken we naar ons bedje en hadden een goede rustige nacht.

Maandag 22 april

Vanmorgen rustig opgestart en zoals altijd in het begin van onze vakantie waren er weer wat dingen niet in orde met de camper, de verwarming gaf een foutmelding aan, blijkt de gasfles leeg. Je zult zeggen hoe kan dat aan het begin van de trip en gisteren gaf de camper ook steeds aan dat er Ad Blue bijgevuld moest worden. Terwijl die bijgevuld dient te zijn als je vertrekt. Dus morgen maar en appje naar Stam dat dit geen service is.

Rond kwart over 10 zijn we zover om te vertrekken, we gaan eerst lang een tankstation en rijden dan verder richting Praag, maar we hebben veel pech want er zijn veel wegafsluitingen dus we moeten behoorlijk wat omrijden. Het schiet allemaal niet op en we besluiten rond half 5 op zoek te gaan naar een camping. We belanden in Pirna op een mooie camping . Nog z’n 180 km van Praag. Helemaal gaar eten we soep met een broodje en gaan dan lekker chillen, morgen weer een dag!

1. Yvonne:
    23 april 2024
    Hopelijk nu verder een voorspoedige reis 🥳
  2. Jan Jeucken:
    23 april 2024
    Hopelijk verder een ongestoorde voortzetting van de reis🛣🚐
  3. Esther:
    23 april 2024
    Gelukkig zijn jullie geen opgevers💪hopelijk zijn dit de enigste "mankementjes" van de camper. Jullie zien vast een hoop mooie landschappen.
    Geniet ervan!
  4. Maurits:
    23 april 2024
    Dat is een mindere start...maar wel al mooie foto's en jullie rijden richting de zon (zag ik op buienradar)😎
  5. Marietje:
    23 april 2024
    Hopelijk verloopt de vac nu gesmeerd
  6. Jan:
    24 april 2024
    Het zal vast wel goedkomen. Aanloop problemen noemen ze zoiets en dat hoort er toch ook een beetje bij......

Jouw reactie