Zwerven door Duitsland, Oostenrijk en Slovenië

20 augustus 2020 - Würzburg, Duitsland

Zaterdag 15 augustus hebben we de camper opgehaald bij Stam Campers en bij thuiskomst zijn we meteen aan de slag gegaan om het alles reisklaar te maken. We zullen wel weer van alles vergeten zijn maar geen probleem alles is onderweg te koop.

Zondagmorgen 6 augustus vertrekken we. Na 2 meter achteruit van de oprit af een hoop herrie en wat bleek, de fietsendrager raakte de grond. John had die omhoog moeten draaien bleek, maar ja op je 74e kun je ook nog niet alles weten. Het is overigens geen handige fietsendrager. Maar dat terzijde. Enige tijd later gingen we toch op reis. Na nog een controle bij Eindhoven van de fietsendrager gingen we nu gerustgesteld op weg. Na 500 km komen we aan bij onze eerste camping Campingplatz Kalte Quelle. Deze ligt 6 km vanaf het centrum van Würzburg.  In de plaatselijke bierstube  Schnitzel, Pommes Frites und Salat gefressen. Es schmeckte nicht gut, maar onze honger was gestild. Es wird immer besser.

Maandag 17 augustus was het ’s-morgens een natte boel maar we hadden nog genoeg te doen om alles naar onze hand in te delen. Het is de eerste dagen toch altijd wennen aan de vakantie. ’s-middags scheen de zon, we pakten de fiets en gingen naar Die Alte Stadt Würzburg. We bezochten o.a. de tuin van De Residenz, slenterden door de straten en over de Alte Mainbrücke, bezochten nog Dom St. Kilian. We vonden dat we al genoeg gezien hadden en doken een Biergarten in en dronken een Pull Bier en Apfelsap. Erg vermoeid, het was ondertussen zonnig en erg warm geworden, vonden we onze fietsen en de route naar de camping weer.

Dinsdag 18 augustus begint met goed weer.  De boel ingepakt, gegeten en gedoucht en we gingen verder met de Romantische Strasse. De eerste plaats werd Tauberbischofsheim. Een klein, leuk stadje met goed onderhouden parken en talrijke fonteinen. Verder natuurlijk ook veel oude gebouwen en een mooie oude stadsmuur.

Na in de camper geluncht te hebben rijden we weer verder. We rijden door een mooi, open glooiend landschap, door lieflijke dorpjes waar de tijd lijkt stil te staan. We hebben vandaag 131 km gereden en belanden uiteindelijk in Münster op camping Romantische Strasse. Dit is een mooie camping met veel Nederlanders die waarschijnlijk ook de Romantische Strasse volgen.

Van dinsdag op woensdag 19 augustus was een zeer natte nacht. Maar ´s-morgens was het weer droog en beloofde weer een prachtige dag te worden. De reis ging verder naar weer een oud stadje genaamd Nördlingen. Uit 898 dateert daar al bewijs van. We hebben een wandeling gemaakt over de verdedigingsmuur van de stad. Die gaat helemaal om de stad heen met 4 verdedigingstorens. In een van die torens was een museum gevestigd. Hier kon je ook naar boven klimmen en had je een fantastisch overzicht over de stad. Verder maar weer naar Augsburg. We kunnen ook niet alle stadjes bekijken en daar hebben we ook niet altijd  zin in. Bovendien gaan na voorloop van tijd al die stadjes op elkaar lijken. We zijn uiteindelijk beland bij camping Ludwigshof, Camping am See. Het restaurant was daar goed en hebben dan ook weer lekker gegeten want dat hoort ook bij vakantie.

1. Ilse:
    20 augustus 2020
    Leuk om te lezen, zo zijn we ook een beetje op reis! Viel spass!
  2. Esther:
    20 augustus 2020
    Weer erg vermakelijk om jullie reis mee te volgen😊. Ik verheug me al op de rest.
  3. Nell:
    20 augustus 2020
    Ik heb iets fout gedaan bij het publiceren, ga er morgen als we WiFi hebben even goed naar kijken en ook foto’s plaatsen.
  4. Ingrid:
    20 augustus 2020
    Jeetje wat hebben jullie al veel gedaan! Klinkt goed! Geniet ervan
  5. Marietje en Theo:
    20 augustus 2020
    Geweldig wat leuk hebben jullie het en al veel gezien veel plezier samen