Kobarid en Bled

20 oktober 2021 - Bled, Slovenië

Zaterdag 16 oktober.

Gisteren hebben we heerlijk gegeten in het sfeervolle restaurant. We komen rustig op gang en gaan eerst lopend boodschappen doen in het dorp. 's Middags maken we een wandeling naar de waterval. De wandeling ernaar toe was mooier en indrukwekkender dan de waterval zelf, maar dat was echt niet erg want onderweg was het super mooi, dus spijt hebben we niet gehad. Hier wordt overigens veel aan watersport gedaan, zoals raften en kajakken.

Zondag17 oktober.

Dit was een dag om nooit meer te vergeten; we hadden het plan opgevat om een eind te gaan fietsen. Bij de receptie navraag gedaan wat een makkelijke route zou zijn. Op papier zag het er veelbelovend uit. Na de lunch gingen we op pad; mijn fiets leek kuren te hebben het display viel steeds uit en ik kwam maar niet vooruit. Na een tijdje bleek dat ik vergeten was de accu erin te zetten. Ja dan kom je niet ver natuurlijk. Dus terug naar de camping, accu erin en gaan met die fiets. Het begin van de fietstocht verliep prima over een mooi geasfalteerde weg. Bij de brug moesten we de rivier over en dan onze ronde vervolgen over een on-geasfalteerd pad. Het zag er nogal slecht uit vonden we maar ja hier zijn de paden niet zo als in Nederland zeiden we. Wat later blijkt dat we het wandelpad en de mountainbike route hadden genomen, maar toen was het al te laat om terug te gaan. Meer lopend en duwend aan onze fietsen hebben we de hele route gedaan. Al met al zijn we uren bezig geweest met vallen en opstaan. Moe en bezweet kwamen we op de camping aan. Zin om te koken was er niet meer, dus na een heerlijke douche maar weer in het restaurant gegeten.

Maandag 18 oktober.

Na alles ingepakt, betaald en wat boodschappen gedaan  te hebben zijn we vertrokken richting Bled. We reden via een prachtige natuurroute hoog in de bergen. Regelmatig maakten we even een stop om rond te kijken. Rond half vier kwamen we aan in Bled waar we ons installeerden op Camperplaats Bled. Alle campings bleken intussen gesloten, dus dan maar zo. We hadden alle voorzieningen behalve toilet en douche maar dat kan gewoon in de camper als het moet. De rest van de middag hebben we wat gelezen en uitgerust, want geen zin om rond het meer te wandelen omdat we dat al eens hadden gezien en er op het moment weinig te beleven valt. Bijna alles is gesloten.

Dinsdag 19 oktober.

Vandaag zijn we met de camper naar de Vintarkloof gereden. Hier waren we ruim op tijd en hebben een prachtige wandeling in de kloof gemaakt. Heel indrukwekkend allemaal. Na een kop koffie op het eind mochten we nog ruim een uur terug naar de camper  wandelen via een prachtig wandelpad. Het was super mooi en een bijzondere ervaring  Weer een dag met een gouden randje dus. Morgen gaan we richting Nederland rijden en zit onze vakantie in Slovenië er bijna op

1. Esther:
    20 oktober 2021
    Wat een avontuur weer. Knap dat jullie de mountainbike route hebben gedaan😊. Valt me wel een beetje tegen Nell dat je alsnog de accu op de fiets hebt gedaan.....😂
  2. Nell:
    20 oktober 2021
    Foto’s uploaden lukt even niet vanwege zwakke WiFi
  3. Ingrid:
    20 oktober 2021
    Wat een helden!!!😁 Via het wandelpad en de mountainbike route... Zo te lezen is de natuur daar prachtig!!! Goede terugreis😘
  4. Marietje en Theo:
    21 oktober 2021
    Wat .n kanjers zonder ondersteuning op pad dan nog de zwaarste route maar jullie komen er altijd weer gezellig en goed uit gelukkig zijn de andere dagen weer gezellig verlopen en komen jullie weer goed uitgerust op je gemak naar den dungen