Porec, Opatija, Pazin.

9 oktober 2021 - Pazin, Kroatië

Woensdag 6 oktober :

We worden we wakker met gekletter op de camper. Het was een natte ochtend. Dan maar even de camper poetsen en op orde maken .Na de middag hebben we in de  omgeving een wandeling  gemaakt en genoten van de prachtige omgeving, maar jammer genoeg ging het na een half uur weer regenen. Toch hebben we nog een uur gewandeld. Om 6 uur hebben we de spa voor 3 uur afgehuurd en hebben onszelf flink verwend. De sauna, bubbelbad, infrarood cabine, champagne, olie, massage tafel, thee, alles was aanwezig. De 3 uur vlogen om. Ondanks de regen toch een geslaagde dag.

Donderdag 7 oktober:

Na het ontbijt gaan we richting Kroatië. Na 268 km komen we aan in Porec en vinden een camperplaats zonder voorzieningen aan de rand van de stad. Onderweg mooie natuur, vergezichten, dorpjes en nog veel meer, o.a. veel  regen. Gaandeweg de dag werd het echter beter en droog.

Vrijdag 9 oktober:

We gaan het stadje Porec  verkennen. Het is bewolkt maar droog. Na een wandeling van een half uur stonden we aan de haven   aan de rand van het centrum. Al slenterend door het stadje werd het weer steeds mooier. Van winkels kijken en slenteren krijg je honger, dus tijd voor een stevige lunch. Dat werd voor John een mix van zeevruchten en vis, aangevuld met andijvie en aardappelen. John heeft heerlijk zitten smullen  Ik heb op aanraden van de chef tagliatelle  gegeten, verassend lekker.  Daarna kregen we allebei nog een stevige borrel van het huis. We zagen het de rest van de middag  zonnig in en na een kopje koffie elders en een stevige coupe ijs bij de ijs-specialist wandelen we weer naar de camperplaats. ’s-Avonds hadden we wat problemen met de elektriciteit van de camper. Dus vroeg naar bed want dat was een probleem voor morgen en een nieuwe dag ook weer nieuwe kansen.

Zaterdag 10 oktober:

Na het ontbijt weer op tijd op pad, ons plan is om naar een camping in Opatija te gaan en vandaaruit de stad te verkennen. We proberen de camping telefonisch te bereiken maar krijgen geen gehoor, dan maar op goed geluk die richting op. Vol goede moed rijden we richting Opatija op zoek naar de camping. Je geloofd het of niet ; onbereikbaar en  onvindbaar. Na wat doorrijden zien we nog een camping maar ook deze is gesloten. Intussen dat wij aan het zoeken zijn naar een andere slaapplek komt er nog een camper aanrijden die voor een gesloten deur staat. We bellen een camping in Pazin en die  blijkt wonder boven wonder open.  Er zit niets anders op dan via de weg met haarspeldbochten weer naar boven te rijden. Lekker de hele weg weer terug richting richting Porec. We moeten wel want de camper moet aan de stroom, de batterij is bijna leeg. Daarom hadden we gisteravond problemen met de tv en het licht. Nu staan we dus boven op een winderige bergcamping genaamd Nova Vita. Het is een mooie kleine familiecamping maar nu wat rommelig omdat het einde seizoen is. We gaan straks maar eens uitvogelen wat hier te doen is. En dan morgen weer een nieuwe dag.

Weer geen foto's want slechte wifi hier boven op de berg.

1. Esther:
    9 oktober 2021
    Ohhh, die spa klinkt erg goed☺
  2. Truus:
    9 oktober 2021
    Wat jammer dat het weer tegen zit maar jullie vermaken je toch wel zo te lezen
    Lekker die spa echt iets als het weer minder is
    Nog veel plezier
  3. Marietje en Theo:
    10 oktober 2021
    Best veel ups en dows maar jullie kennende maak er altijd weer iets gezellige van we wensen jullie veel plezier en mooi weer
  4. Maurits:
    10 oktober 2021
    Jullie maken er weer een heel eigen avontuur van, wat leuk om te lezen..