Herkansing vakantie Slovenië.

5 oktober 2021 - Eging am See, Duitsland

Zaterdag 2 oktober:

Nu weer veel mag gaan we toch proberen om Slovenië te bereiken.

Gisteren om half drie mochten we de camper ophalen bij Stam.

Daarna was het inpakken geblazen; super vermoeiend weer om alles naar binnen te stouwen.

Wat denken we weer veel nodig te hebben, maar we hebben het gered!

Zondag 3 oktober:

We staan op met een gietende regen, alles is grijs en nat.

Toch gaan we vertrekken nadat we hebben ontbeten en de rest van de spullen hebben ingepakt.

Even het huis aan kant en op weg.

Zonder al teveel problemen komen we aan in Offenbach am Mein waar we stranden op campingplaats Bürgel. Het is een opstartende camping van een Nederlands echtpaar.

s’ Avonds hebben we in hun “ restaurant” schnitzel met salade en frites gegeten en daarna in de camper nog koffie gedronken en op tijd naar bed, want ja geen bereik met de tv schotel.

Lekker geslapen met de regen op ons dak.

Maandag 4 oktober:

Lekker lang geslapen, na ons gedoucht te hebben achter het plastic gordijntje in de primitieve douche en een ontbijten achter de kiezen starten we rond 10.30 uur weer met onze rit richting Slovenië.
Het regende tot de lunch pijpenstelen , het was dus niet echt gezellig rijden.
Na de lunch weer doorgereden tot Passau waar we in de buurt een camping vonden, het Bavaria Camping Park in Eging am See. Mooie ruime camping.

Ook hier weer schnitzel met salade en frites gegeten. Morgen hopen we Slovenië te bereiken; het zou mooi zijn als daar de zon schijnt maar de verwachtingen zijn niet zo goed.

Dinsdag 5 oktober:

Op tijd uit bed, douchen en ontbijten en om kwart voor tien al op pad want we hebben een rit van een kleine vijfhonderd kilometer voor de boeg. Vol goede moet rijden we aan, maar dan stuurt de navigatie ons naar een camping die we gisteren ingetoetst hadden maar gesloten bleek. Bijna een uur omgereden dus. Na wat omwegen pikken we de route weer op en stoppen alleen om te lunchen , te tanken en aan de grens van Oostenrijk en Slovenië een vignet te kopen. Rond half zes komen we aan op camping Menina in Recica Ob Savinji.

We mogen zelf een plaats uitzoeken en installeren ons. Voor de eerste keer sinds onze reis zelf gekookt. Er zijn nog weinig foto’s dus die houden jullie tegoed.

Voor morgen is er veel regen voorspeld dus dat zal wel een luierdagje worden en als het slecht blijft trekken we misschien wel door naar Kroatië.

We zullen zien, voor nu is het even relaxen en op tijd naar bed.

1. Esther:
    5 oktober 2021
    Wat leuk jullie op deze manier weer te mogen volgen. Leuk geschreven. Balen dat het zonnetje minder aanwezig is, maar dat gaat hopelijk in Kroatië goedkomen. Veel plezier! Ik zie uit naar de vervolgverhalen en foto's.
  2. Judith Vermeulen:
    5 oktober 2021
    Hopelijk gaan jullie het goede weer tegemoet. Leuk verhaal en mooi omschreven. Moet je een column van maken
  3. Hennie van der Heijden:
    5 oktober 2021
    Nou jammer van het weer , maar hopelijk word het beter , succes
  4. Truus:
    6 oktober 2021
    Hopelijk vandaag op weg naar beter en mooier weer veel plezier
  5. Ingrid:
    7 oktober 2021
    Het weer wordt vanzelf beter, en anders inderdaad lekker doorrijden.
    Geniet van jullie vakantie
  6. Ingrid:
    7 oktober 2021
    Wat leuk om jullie avonturen weer mee te mogen beleven! Geniet van al het leuks wat op jullie pad komt....de zon gaat vanzelf ergens wel schijnen.
  7. Yvonne:
    9 oktober 2021
    Inmiddels zit er al weer een deel van jullie reis erop😢 Hopelijk met meer zon 🙏☀️Maar heel leuk het zo toch een beetje mee te kunnen volgen.
    Veel plezier nog en een veilige en prettige reis 💋