Tirol.

24 augustus 2020 - Sint Johann in Tirol, Oostenrijk

Donderdag 20 augustus:

Zijn we naar Augsburg gefietst;  koffie mit Apfelstrudel und Eis was onze lunch, daarna hebben we nog een kerk bezocht en toen hadden we het gehad, bloedheet was het. We vonden de camping tot onze verbazing vrij vlot terug hoewel de weg ernaartoe vrij chaotisch was. De rest van de tijd hebben we lekker rustig doorgebracht.

Vrijdag 21 augustus:

Begon erg warm en eindigde ook erg warm. Na een prachtige rit, door bergen en dalen, bos en hei kwamen we aan in het Oostenrijkse Bregenz. De Romantische Strasse houden we voor gezien. Ook al omdat het erg druk is overal en de buren op de vorige camping hadden een paar campings gebeld op de route maar die zaten allemaal vol. Het is nog steeds vakantie in dit deel van Duitsland en bovendien begint het weekend. We zijn nu op een camping grenzend aan de Bodensee. De naam spreekt voor zich Camping Bregenz an See. Het ligt prachtig met veel watersport activiteiten. Voor ons eigenlijk veel te druk want de camping heeft een capaciteit van 400 plaatsen. We blijven er een nacht en trekken verder naar Slovenië.

Zaterdag 22 augustus:

Gingen we dus niet naar Slovenië. Code geel is veranderd in code oranje. Ons reisplan is dus gewijzigd. We gaan nu naar het Ötztal en belanden op Camping Ötztal in Längenfeld. Schijnt een heel mooi gebied te zijn. De reis ernaartoe was in ieder geval prachtig, met veel vergezichten, bergen, dalen en groene weiden. Het weer was onderweg redelijk, wel bewolkt en af en toe regen. In Längenfeld heeft het waarschijnlijk veel geregend, de camping was behoorlijk nat, maar ja, dat hadden we nog niet gehad want we beginnen de vakantie altijd met een paar dagen regen. Morgen scheint die Sonne wieder.

Zondag 23 augustus:

Na het vele reizen wilden we vandaag wel iets actiefs ondernemen, omdat in Längenfeld een loopbrug is tussen de rotsen vatten we het plan op om daar naartoe te lopen. Nou dat hebben we geweten;  we hadden de route gedownload maar die verwees ons steeds naar het Natuurcentrum. Na wat navragen en zoeken vonden we eindelijk de route en konden naar boven lopen. Maar eerst even lunchen, dat kennen ze in Oostenrijk niet zo dus werd het mittagessen. Daarna gingen we van start. Nou dat valt nog niet mee voor twee oudjes. De weg naar de brug was een uur lopen volgens de kaart. Wij deden het in anderhalf uur toch netjes. Het uitzicht op de brug was mooi maar niet spectaculair. Ook het afdalen was nog een dingetje. Maar het is ons gelukt. Volgens Google Maps hebben we 26 km gelopen vandaag en dat berg op en af. helemaal afgepeigerd kwamen we op de camping aan en hebben verder weinig meer uitgevoerd.

Maandag 24 augustus:

Vrezend dat we vanmorgen met superveel spierpijn op zouden staan kropen we ons bed uit, maar wonder boven wonder viel het erg mee en was er van spierpijn geen sprake. Na enig overleg besluiten we vandaag op te breken en richting Kitzbühel te gaan. Via toeristische wegen arriveren we rond drie uur op camping Michelnhof  in St Johann, een mooie boerencamping met uitzicht op der Wilde Keizer. Hopelijk is het morgen mooi weer om naar Kitzbühel te fietsen. Vanavond lekker gegeten in het boerenrestaurant en straks lekker slapen.

1. Truus:
    24 augustus 2020
    Het is wel veel aanpassen maar zo blijft het wel verrassend
    Let wel goed op met wandelen vooral als het geregend heeft .
    Jammer dat Slovenië weer niet doorgaat.
    Veel plezier nog.
    Gr Truus
  2. Jan Jeucken:
    24 augustus 2020
    Echt een aktieve vakantie in de bergen en prachtige landschappen. Hier is het weer gelukkig een beetje naar normaal gegaan, zodat ik met plezier de muren heb geschuurd. Kan volgende week de stucadoor beginnen.

Geniet van jullie vakantie.

Groetjes, Jan
  3. Marietje en Theo:
    24 augustus 2020
    Wat hebben jullie het geweldig zoals ik lees heel veel gezien lekker gegeten en gesnoept ga zo door nog heel veel plezier en goede reis
  4. Esther:
    24 augustus 2020
    Weer leuk omschreven. Jammer inderdaad dat Slovenië niet doorgaat, maar gelukkig zijn jullie flexibele types waardoor de reis verder gaat met mooie bestemmingen. Oostenrijk is mooi! En jullie conditie is dus top! Complimenten! Geniet ervan.
  5. Judith Vermeulen:
    24 augustus 2020
    wat een leuke verhalen en lekker actief en zoals bij jullie past gewoon aanpassen aan de situatie doen jullie goed
  6. Ingrid:
    25 augustus 2020
    Wat leuk om te lezen. Het lijkt er op dat jullie je goed vermaken, ondanks het aan moeten passen van de reisplannen.
    Veel plezier