Rondje Nederland

10 september 2020 - Voorhout, Nederland

Donderdag 3 september:

Breken we weer op en rijden naar Sint Jans Klooster. We zoeken een kleine boerencamping op met goede recensies. Een vriendelijke mevrouw wijst ons een plaats toe. We staan helemaal vooraan, goed sanitair en schoon. De camping heet Het Kamper Erve. Het regent al de hele dag, dus zitten we de hele middag in de camper. Even een was gedraaid en gedroogd. Morgen schijnt de zon volgens buienradar.

Vrijdag 4 september :

Fietsen we naar De Weerribben-Wieden. Een prachtig Nationaal Park. We hebben 60 km gefietst en erg genoten onderweg. Mooi en afwisselend open landschap.

Zaterdag 5 september:

We pakken  de boel weer in en rijden naar Camping Het Gouden Plakje in Gaastmeer in de buurt van Workum/ Stavoren/Sneek. Het is afwisselend weer. De camping is een open plek waar je kilometers naar de horizon kunt turen. Onderweg bezoeken we nog de Orchideeënhoeve. Geheel overdekt, prachtige bloemen, vlinders, vogels en dieren zoals flamingo’s, stokstaartjes en eenden.

Zondag 6 september:

Ook vandaag is het weer een regenachtige dag dus blijven we vanwege het slechte weer in de camper.

Maandag 7 september:

De weersvooruitzichten zijn beter vandaag, rond half elf  fietsen we richting Workum om het Jopie Huisman museum te gaan bezoeken. Via een pontje bij de camping worden we overgezet zodat we geen kilometers om hoeven te fietsen. Het museum is mooi maar ook druk dus gaan we eerst lunchen en fietsen daarna naar Hindeloopen waar we gezellig over de dijk wandelen en genieten van het mooie weer. Rustig aan fietsen we via een aantal knooppunten weer terug naar de camping. Omdat het weer beter gaat worden willen we morgen nog een paar dagen naar zee gaan om de vakantie af te sluiten.

Dinsdag 8 september:

Vandaag motregent het zo nu en dan, toch maken we de camper weer startklaar en rijden van de modderige  camping af richting zee. We nemen de toeristische route naar Noordwijkerhout. Onderweg doen we nog even boodschappen. Rond vijf uur komen we aan op camping "Op Hoop Van Zegen" Hopelijk is het morgen mooi weer zodat we een lekker eind door de duinen kunnen fietsen.

Woensdag 9 september:

De dag begint grijs maar klaart langzaam op. We gaan een rondje fietsen richting Noordwijk, Katwijk en door de duinen.  Net als we weer op de camping arriveren trekt er weer een bui over. Hoeveel regen kun je hebben in je vakantie? We beginnen  een beetje genoeg  te krijgen van al dat slechte weer. Morgen onze laatste dag in Noordwijkerhout en dan gaan we richting Den Dungen.

1. Esther:
    10 september 2020
    Balen zeg, al die regen...gelukkig hebben jullie toch nog een mooi stukje Nederland gezien!
  2. Marietje en Theo:
    11 september 2020
    Ondanks de regen hebben jullie heel veel mooie plaatsen kunnen bezoeken dus wel de moeite waard geweest we wensen JULLIE een fijne thuis reis g.r Theo & Marietje