Nin en Zadar!

12 september 2018 - Nin, Kroatië

Nadat we maandag eerst een aantal garages zijn afgegaan om het achterlicht gemaakt te krijgen en helemaal tevergeefs terug moesten naar Split zijn we zonder dat het achterlicht gemaakt is doorgereden naar Nin. Nin is een mooi stadje aan de Kroatische kust. We zijn aangeland op  camping Peros.  Een mooie maar eenvoudige camping met veel bomen op het terrein. We hebben een mooi plekje aan de rand tussen de bomen en de muggen.

Dinsdag hebben we de omgeving van Nin verkend, het is er prachtig . Een oud  stadje met kerkjes, musea, winkeltjes  en een mooie oude stadsmuur. Buiten het centrum vind je de Kroatische Riviëra een enorme blauwe zee met mooi aangelegd strand. Vroeger werd er in Nin veel zout gewonnen, waar nu de zoutvelden nog zichtbaar zijn als toeristische trekpleister. Ook is er iets met heilzame modder. Na het stadje en omgeving te hebben gezien zijn we nog even naar Zaton gefietst, maar daar was weinig te beleven.

Vandaag zijn we naar Zadar gefietst...poeh...poeh....wat een eind zeg. Overal las je dat de afstand 12 km was en dat je heerlijk langs het strand kon fietsen, mooi niet. Het was een tocht met veel klim; en klauterpartijen. Wel stukken door het bos maar die waren nogal slecht begaanbaar. in totaal hebben we zo'n 40 km gefietst. Ook Zadar is weer zo'n prachtige oude stad waar we heerlijk rondgedwaald en ons vergaapt hebben aan de prachtige schepen in de haven. Mooi is dat al deze steden aan de kust liggen. Het was een vermoeiende maar prachtige dag!

Morgen gaan we richting KrK zo"n 250 km verder.

Foto's uploaden wil vanavond niet lukken dus die hebben jullie nog tegoed.

1. Esther:
    12 september 2018
    Ik ben een beelddenker...ennuh vlg mij is het geweldig mooi en leuk. Het schrijven gaat je goed af😜!Leuk om te lezen!
  2. Jan Jeucken:
    13 september 2018
    Leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben in de prachtige steden en het land Kroatië. Geniet ervan! Wij hebben hier ook in de bossen geklommen. Ook hier is het mooi in Bad Laasphe (Duitsland). Morgen weer naar huis.
  3. Marietje:
    13 september 2018
    Fijndat jullie het zo geweldig hebben geniet ervan