De reis gaat verder!

16 oktober 2021 - Kobarid, Slovenië

Woensdag 13 oktober.

We hadden al plannen voor vandaag. De grotten van Postojna en Predjama Burcht. Na het ontbijt even alles loskoppelen, de elektriciteit bv. En gaan met die banaan. Maar het liep anders dan gedacht. We zullen jullie de details besparen maar kort gezegd, John kreeg de stekker niet meer los van de camper. Na een hele tijd geprutst te hebben, heeft John de aansluiting los geschroeft en zijn we naar een garage gereden. Bij de derde konden we terecht de anderen hadden het of te druk of geen materiaal. Dat kostte toch meer dan een halve dag en intussen was de middag al half om. We  besloten terug te gaan naar de camping en de rest van de dag te lummelen in het zonnetje.. Morgen naar de grotten.

Donderdag 14 oktober.

Ontbijten en gaan. Zonder problemen kwamen we bij de grotten aan. Er zijn nauwelijks woorden om de schoonheid van de grotten te omschrijven. De foto’s spreken voor zich. Na het bezoek nog even een cave-burger eten en op naar de burcht. We kwamen daar om ongeveer 4 uur aan en wat bleek, de burcht ging om 4 uur dicht. Maar voor ons maakte ze een uitzondering zodat wij toch nog de kans kregen een half uur de burcht te bezoeken. De grotten zijn de meest indrukwekkende van het land en behoren tot een van de mooiste van de wereld. Het kasteel is legendarisch en sprookjesachtig, zo wordt het omschreven, dat wereldwijd zijn weerga niet kent. P.s. de caveburger is ons niet zo goed bevallen, John was bij thuiskomst al misselijk en ik heb het ’s nachts geweten. Maar de volgende ochtend waren we weer fit.

Vrijdag 15 oktober.

De rit naar de volgende camping was fantastisch. Door dalen, over bergen, smalle tot zeer smalle weggetjes, mooie vergezichten, prachtig weer. Deze omgeving wordt ook wel Toscaans Slovenië genoemd Het is de laatste dagen erg mooi weer, geen regen in ieder geval. Camping Lazar ligt in Kobarid een prachtig gebied langs een snel stromende rivier, de Soca. Het lijkt wel of we de camping voor onszelf hebben, we staan hier met nog een andere camper en verder is ons gedeelte van de camping leeg. ’s Avonds hebben we in het restaurant van de camping gegeten, spareribs en rundergoulash. Er hadden nog wel twee personen mee kunnen eten zo groot waren de porties.

Zaterdag 16 oktober.

Vanmorgen laat uit bed en na het ontbijt naar de supermarkt gelopen om een paar boodschappen te doen. Even gekeken of we door zouden lopen naar het dorp maar dat bleek toch te ver, doen we morgen op de fiets. Na de lunch zijn we vanaf de camping naar de waterval gelopen. Onze monden vielen constant open, wat is het hier mooi. We liepen via een hangbrug over de “blauwe” rivier en na een pad vol keien kwamen we bij de waterval. Die was minder spectaculair dan de weg ernaartoe. Al met al zijn we ruim twee en een half uur onderweg geweest. Morgen blijven we nog een dagje “want het is hiet fantastisch” en het weer blijft goed voorlopig.

1. Marietje en Theo:
    17 oktober 2021
    Na ups en downs alles weer goed gekomen mooi weer en prachtige foto's geweldig geniet er van nog mooie dagen samen g.r